Pages

Tuesday, September 17, 2013

Alahai Anak Emak

Korang mesti suka bab ni kan, sebab ramai nak tahu apa impact kalau kahwin dengan anak emak. Tak kisah lah anak emak tu, lelaki or perempuan.
Okey, meh kita kupas negative and positif side…
Kalau dari sudut positif, memang banyak manfaat n kebaikan yang kita pown turut akan dapat kalau kita berkahwin dengan anak emak ni. Lagi-lagi kalau anak emak tu adalah pihak lelaki. Dah kata anak emak, of course diorang ni anak manja, selalu diberi perhatian so, secara tak langsung, korang pown akan turut diberi layanan istimewa, paling best, kadang-kadang korang akan rasa yang korang lebih rapat dengan family mertua dari family sendiri. Seriously, mak mertua korang akan selalu call korang and tanya khabar, if korang sakit or dalam kesusahan.
Paling utama, mertua korang akan jadi tempat untuk berlindung if terjadi pape perkara dalam rumahtangga korang, kira dapat back up yang cukup bagus. Yelah, kadang-kadang dalam rumahtangga aka nada dugaan, so selain family sendiri, kita ada family mertua untuk kita bincang masalah dengan mereka, dan selalunya mereka akan turut mencari jalan untuk tolong kita.
Lebih indah bila kita lahirkan zuriat, and diorang pown turut beri perhatian dan kasih sayang kat anak kita tu.
Tapi guys, tak semua yang kahwin dengan anak emak tu bertuah, ada gak yang suffer seumur hidup diorang.
Ni side kelemahan kawin ngan anak emak plak. Korang mungkin akan jadi mangsa cemburu mak mertua sebab korang di anggap sebagai perampas. Yelah, anak emak, berkepit bawah ketiak je, so bila korang kahwin ngan anak dia, diorang rasa kasih sayang terbelah dua, so korang yang akan jadi mangsa.
Paling x best, nanti akan ada persaingan yang tak sihat, sebagai contoh, bila korang masak untuk husband korang, tetiba mak mertua korang kondem masakan korang, and cakap anak dia x biasa makan masakan camtu…
Lepas tu husband korang lak, for sure akan menangkan mak dia…perghhh sentap kan? hehehe, menariknya lagi, kalau husband korang buat silap, mak mertua akan salahkan korang, dia tetap akan cakap anak dia baik dari segi segala-galanya walhal korang yang tido sebantal ni yang tahu camaner perangai husband korang tu. Kiranya antara korang dan mak mertua, mak mertua lagi memahami perasaan n hati budi husband korang tu..tak semena-mena hak korang dinafikan. Memang lah mak mertua korang yang lahirkan husband korang, akan naluri ibu memang tahu perangai anak mereka, tapi mak mertua korang lupa yang dia x tido sebantal n seselimut ngan husband korang tu, so dia tak tahu yang tersirat..yang dia tahu isi tersurat je…..
Sadisnya lagi, jika korang still gagal nak lahirkan zuriat untuk anak emak ni. Korang dah pergi check doctor, semua normal tapi korang tetap dituduh sebagai mandul sedangkan rezeki yang belum menyebelahi…tup-tup mak mertua korang suruh husband korang kahwin dengan perempuan lain sebab nakkan zuriat…haru kan?

Kalau korang baca, of course korang ngeri nk kahwin dengan anak emak ni, tapi jangan lah prejudis sangat, kalau ikut nisbah nya 50:50…equal yang bahagia n x bahagia..so pandai-pandai lah korang teropong perangai mak mertua korang sebelum buat keputusan nak kahwin….

Tapi kalau nak dikira seronok, memang lagi banyak seronok if kahwin dengan anak emak ni…Cuma mungkin ada yang x bernasib baik, maka dapat mak mertua yang akan layan korang macam ni…so sabar je lah kan…..

No comments: