Pages

Monday, February 13, 2012

Kalau ibu kita bekas GRO.............................

Salam.

Mari kita mulakan tahun 2012 ni dengan isu semasa yang menarik.
Saya pernah terbaca di surat khabar tentang kisah ibu yang dibuang anak, kerana ibu itu pernah bekerja sebagai GRO pada masa mudanya.

Huhuhuhu, ramai kawan-kawan yang email n discuss about this issue.I have my own opinion on this. No matter how bad she is, she still our mum. may be it look easy to say this because i have no experience on this. For those people who has a mother Ex-GRO, they will feel bad and embarrasse. But you need to realised something, she gave your a birth and Syurga always di bawah tapak kaki ibu.

Memang susah nak terima bila jadi mcamni, tapi lagi derhaka kalau kita buang ibu kita di sebabkan kisah silam dia. Sebagai anak, kita tetap di tuntut untuk hormati ibu kita, kita tak tahu ape kisah di sebalik kehidupan mereka semasa zaman lampau. Pasti ada kisah yang terjadi membuatkan mereka jadi begitu. Bukan memihak kepada ibu itu, tetapi kita masih lagi berpeluang untuk maafkan mereka nak bawa mereka kembali ke jalan asal.

Lagi berdosa jika membuang mereka, dan untuk meneruskan sisa hidup mereka, mereka kembali menjadi GRO. Dapat anda bayangkan ape yang bakal mereka lalui? Jika kita beri mereka peluang, InsyaAllah, Allah akan menolong kita.

Pedulikan ape kata orang sekeliling, kita tak mati kerana kejian, dan kita x hidup kerana pujian. Bagi saya Allah yang layak menilai ape yang kita lakukan.
Bagi saya, ibu itu tetap ibu, mereka yang melahirkan kita. Jika kita melakukan sesuatu perkara yang tidak elok kepada mereka, cuba fikirkan bila kita dah tua, anak kita pulak yang akan buat begitu pada kita. Ape yang akan kita rasa?...

No comments: