Pages

Wednesday, June 22, 2016

Viral Video Hafiz Mahamad Layan GF Macam Princess


Ramai pulak yang komen tentang video hafiz mahamad n gf dia yang dilayan macam princess time celebrate besday. Naik limo, ada supprise party n bunga gedabak besar. Ramai yang kecam n kata annoying. Hahahahaha, tak kurang ada yang cakap sape yang cakap sweet tu, menyokong maksiat, what eve lah hai…. Bg aku, aku opinion mungkin a bit different lah. Sebb if kita tengok sesuatu tu dari sudut positif, dia akan jadi positif, if kita tengok kat sudut negative, maka negative lah jadinya kan. Bab sentuh-sentuh, pakaian, duduk rapat-rapat tu aku tak nak komen, tu antara dia dengan Allah. Aku just nak komen pasal video tu je n ada a few things yang lain.

Bagi aku, biar lah dia nak upload video pun, kita tak rugi pun, if tak suka kita x payah tengok. Setiap manusia tu berbeza, itu mungkin cara dia nak celebrate gf dia, niat nak show off kea pa, itu hal dia. Actually kaau dengar words mamat tu pun, dia cakap terima kasih sebb up n down together ngan dia, dari makan mee goreng sama-sama until dapat makan spagetthi. If nak soalkan kenapa x celebrate parents dia nyer besday camtu lah, x patut rasanya.

Bab diorang x perlu persoalkan, kupas habis-habisan, masing-masing berhujah macam ustaj n ustajah. Bab dosa dan pahala,syurga neraka, biar Allah yang tentukan.

Cuma ada benda yang aku x puas hati bila ramai gadis-gadis yang tengok video tu mula terbuai-buai dengan hope suami, bf buat benda yang sama, tu memang tak patut. Hafiz sebab dia mampu, so if dia nak buat tak ada masalah. Tapi kita yang kecil-kecilan ni, tak perlu berangan sampai macam tu. Setiap manusia tu berbeza rezekinya, tak kan sampai nak bergolok-bergadai sebb nak realisasikan kita punya impian.

Ada sebb Allah bagi dia rezeki dia murah macamtu, tak salah kalau kita sama-sama berazam nak kerja lebih keras suapay dapat kemewahan camtu, Cuma yang salah bila kita suruh boypren kita jadi senang macam tu, sedangkan kita tahu nak jd Berjaya n senang macam tu, ambil masa. Aku tak kenal pun hafiz tu sapa, tapi aku percaya dia pun pernah melalui zaman yang susah sebelum Berjaya. Tetiba aku teringat issu tudung naelofar, ramai cakap dia senanglah sebb dah ada nama dalam insudtri, buat apa pun senang. Tu orang yang tak kenal neelofar zaman dulu-dulu lah.

Untuk dia Berjaya macam skang, susah kot, masuk dewi remaja, menang, lepas tu berlakon macam kayu, orang kutuk sana-sini, tak memang anugerah, pastu orang pakat-pakat kutuk, kontroversi sana sini, macam-macam kot dia hadap, plus mak dia dulu susah payah jual pashmina kat Malaysia ni, and aku pernah je beli pashmina yang mak dia bwak masuk dulu. Now je baru dia establish…orang Nampak kat mata kasar memang senang, tapi yang hadap tu tak tahu betapa susahnya diorang ni dulu sebelum Berjaya. Susah tu pun ikut level gak, ikut masing-masing punya kehidupan lah.

Kalau orang rasa ada impian nak happykan macam hafiz tu, x kisah nak happykan mak pak ke, sapa ke, silakan lah, Cuma ikut kemampuan lah. Macam member aku penah tanya aku, aku nak ke kalau supprise camtu? Aku cakap aku tak mau, aku nak gelang emas sampai lengan ja kalau laki mampu, kurang-kurang sok-sok terdesak leh pi gadai…hahahah member aku plak cakap, dia boleh lah sewa limo, tapi limo airport lah, gi balik kl ke klia pastu makan berger dalam limo tu…jadi lah, merasa gak naik limo…hahaha tu ikut masing-masing.

Cuma tak patut if korang tag bf korang supaya jadi macam hafiz tu. Maksud aku jadi macam hafiz tu, ialah bila ko tahu laki/bf ko keje kampong je, tapi ko nak dia buat sebijik macam tu. Tapi if ada wife yang tag laki masing2, supaya contohi hafiz tu, sebb tak lupa tarikh-tarikh penting (tanpa harap laki korang buat benda yang sama) x de issue, sebb mungkin laki korang x pernah ingat pun besday korang selama ni, or tak penah ambik kisah pun pasal korang kan? Tu memang patut lah korang tag, sebb laki korang sibukkan vape n main video game kat hanphone ..kalau korang suh beli coklat sebb besday korang pun, dia letak je atas meja n korang pandai-pandai ambik sendiri…hahaaahhaaa. At least bila korang tag camtu, dia tersedar yang benda remeh camtu bg impact besar dalam hubungan rumahtangga korang kan???
So, lantaklah hafiz tu nak celebrate hebat mana pun, nak upload banyak mana pun, sebb tu fb/isnta dia...so hak dia lah kan...yang tak suka, tak payah tengok or bg komen cam ustaj n ustajah sangat...if nak komen, komen personal, komen elok-elok....

No comments: