Pages

Sunday, August 7, 2016

Mak Cik Gosip

Dalam adik beradik aku sorang je perempuan, so aku memang ada macam perangai jantan sikit-sikit lah masa kecik, ingat lagi ada sekali tu mak aku tersalah potong rambut aku, senget sebelah plak tu, so nak even kan rambut tu mak aku kenalah potong jadi lagi pendek, bila pendek dah macam rabut budak jantan ler, dah lah aku ni jenis memanjat pokok kelapa bagai, harus orang ingat aku ni jantan.

Mulut makcik kampung memang macam hawau, diorang nampak je aku ngan rambut pendek, terus gi gosip2 kat kampung bgtau yang mak aku didik aku jadi jantan, sok-sok anak jadi pengkid baru tau...wohaaaa dasat kat mak cik gossip ni....

Balik je rumah mak aku dah nangis2 dah bila orang kampung kutuk dia macam2, padahal mak aku salah potong rambut aku je pown, bukan buat apa...

Bila aku dah besar sikit, mak aku dah meninggal, abang aku plak dah masuk U, so tinggal lah aku n bapak aku je, macam biasalah mulut manusia, ada sorang cikgu ni duduk kat kampung aku, dia boleh plak buat cerita n konon risaukan aku if balik rumah duduk berdua ngan ayah aku nanti akan jadi sumbang mahram bagai...perghhh satu sekolah kot kecoh citer tu, padahal bapak aku tu punya lah sebaik-baik bapak, tapi di akibatkan mulut cikgu tu terpaksalah bapak aku tumpangkan aku tidor kat rumah jiran sebelah yang ada ramai anak perempuan, so tiap-tiap malam kalau cuti sekolah aku akan tidor kat rumah mak cik tu, bapak aku buat semata-mata nak elakkan orang memfitnah...sian bapak aku, tapi aku sedih bila cikgu tu sebarkan cerita yang macam tu sampai mengaibkan bapak aku, kesannya bertahun2 bapak aku tanggung malu....

aku tau niat dia baik, tapi salah cara dia tu,kalau nak tuduh or risaukan orang pun tengok dulu latar belakang fam orang tu camaner.

Tu sebab aku malas nak sembang ngan mak cik2 kat kampung aku, semua jenis sembang nak kencang aje, dia je yang hebat...adoiii zaman dulu nasib baik tak de facebook, kot tak aku rasa citer aku paling hot kena viral kat fb.....hahahahaha

No comments: