Pages

Thursday, March 8, 2012

Hutan Aokigahara

Selamat Malam..

Tadi masa balik dari kerja, sempat gak belek2 majalah kat kedai buku, selak punya selak...terkeluar plak gambar pasal Hutan Aokigahara.

Meh kita tengok ape istimewanya hutan ni. Hutan Aokigahara ni terletak berhampiran gunung fuji di jepun. Hutan ni merupakan tempat kedua paling popular selepas jambatan Gordon Gate di sanfrancisco untuk membunuh diri. Setiap tahun statistik kes bunuh diri meningkat, sehingga pada tahun 2010 seramai 243 kes cubaan membunuh diri berjaya dikesan.

Kawasan ni sangat menggerikan, kerana ramai yang memilih untuk menghabiskan riwayat mereka dengan meminum racun atau menggantung diri. Banyak mayat tergantung di sini. Masyarakat jepun di sini percaya hutan ini telah penuh dengan semangat jahat kesan dari aktiviti membunuh diri yang semakin rancak.

Bermacam-macam cara kerajaan jepun buat untuk menghalang aktiviti ni, tapi x jugak jalan. Pasangla papan tanda ke, kain rentang ke, diorang still gak ngan aktiviti bunuh diri. Kalau ye pun sedih, tak yah la bunuh diri tul tak? check it out ngan gambar kat bawah ni...post sikit-sikit jerk..kang ada plak yang ngeri nak tengok blog saya ni..


No comments: