Pages

Tuesday, March 20, 2012

Bahagia......................

Hi dear, saya suka sangat dengar lagu ni...lirik dia memang superb, penuh makna...:)

Dalam lagu ni memang bayak yang betul ape yang dikatakan. Ada pasangan yang bercinta bertahun-tahun, tapi x jadi apa, ada juga yang bercinta hampir 8 tahun, kemudian berkahwin, tapi tak sampai 3 tahun dah bercerai. Don't count the year, but count the memories.

Kehidupan suami isteri tak semudah mcam zaman girlfriend and boyfriend, masa ni zaman matang untuk kita sebagai suami atau isteri. Isteri perlu ada rasa hormat pada suami, tak perlu menengking apabila bercakap walaupun kita di pihak yang benar, perlu pandai berjenaka, manja dan mengambil hati suami. Suami juga jangan sewenang-wenang gunakan kuasa veto yang ada, perlu ada rasa hormat juga pada isteri. Jika isteri ada sifat-sifat begini, InsyaAllah, dalam hati suami dah fully reserved untuk anda.

Bahagia itu kadang-kadang sukar untuk diterjemahkan, kadang-kadang kita lihat ada pasangan yang jalan berpimpin tangan, tapi hakikatnya, masih ada lagi sisi yang kosong.

Bahagia itu tidak ada kayu pengukur yang boleh jelas di lihat dan di kira, ianya bukan dikira dengan berapa kerapkah kita bawa pasangan kita keluar makan, berapa kerapkah kita bawa keluarga melancong, berapa besarkah perut suami kita yang kononnya itu adalah lambang bahagia, dengan berapa ramai anak yang kita ada, dengan berapa banyak hadiah dan bunga yang pasangan kita beri pada kita..semua itu bukan lambang sesuatu kebahagiaan. Bahagia itu ada pada jiwa yang susah untuk digambarkan dan tidak boleh di zahirkan dengan kata-kata.

Pernah anda melihat orang yang hidupnya ada sahaja ujian yang mendatang, ada sahaja kejian dan umpatan yang diterima, tetapi mereka sering tidak terkesan dengan ujian yang datang kerana bahagia yang mereka kecapi dalam kehidupan dan keluarga dapat menghapuskan getir yang ada pada ujian yang datang. Hebatkan bahagia itu?

Kita sering bercerita betapa hebatnya pasangan kita, betapa tingginya jawatan pasangan kita, tapi bila kita melihat pasangan yang mempunyai harta yang lebih dari kita, menyelinap rasa cemburu dan iri...bahagiakah diri kita?

Kenapa perlu ada rasa begini, sebelum kita pupuk bahagia dalam keluarga, pupuk dahulu bahagia dalam diri kita....


Lagu Rafi Ahmad feat Ayushita - Jangan Bilang Tidak

"ku pernah punya cinta namun kini ku sedang suka kamu
cintaku dulu tlah kubuang jauh kini ku ingin kamu
ku pernah menyendiri di sini ku akan terasa sepi
walaupun bibir penuh gelak tawa namun hatiku sepi"

"jangan bilang tidak bila kita belum mencoba
siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
banyak yang bercinta bertahun-tahun putus juga
kuharapkan dengan dirimu walaupun singkat pendekatan
cinta kita kan abadi"

"ku pernah punya cinta namun kini ku sedang suka kamu
cintaku dulu tlah kubuang jauh kini ku ingin kamu"

"jangan bilang tidak bila kita belum mencoba
siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
banyak yang bercinta bertahun-tahun putus juga
kuharapkan dengan dirimu walaupun singkat pendekatan"

"jangan bilang tidak waktu dicium aku bingung
namun dada ini bergetar
makanya sungguh aku mohon
jangan bilang tidak"



1 comment:

putera yg termimpi said...

1 likes.

cinta perlukan rasa suka, minat dan sayang. tanpanya tiada la cinta.