Pages

Wednesday, January 9, 2013

Perdana Menteri Wanita

Tajuk tu macam serius jerk bunyik dia, tapi semabng sambil santailah kan.
Tiba-tiba nak lihat topik ni kat sudut diri saya, dalam erti kata kalau terkena pada siri saya sendiri.

Saya x boleh jadi perdana menteri wanita.............kenapa yerk???
Sebab dia saya perempuan...hihihi

Kenapa saya kata saya x boleh? yelah, dah namanya perempuan, so mestilah emosi, bayangkan saya tengah bertekak ngan husband, tetiba esoknya kena berucap tentang budget tahunan, harus akan keluar ayat macam ni.

"Pada tahun hadapan, kerajaan akan memperuntukkan 11.4 juta ringgit untuk kaum wanita menggajikan pembantu rumah, ini bertujuan untuk meringankan beban kepada kaum wanita yang memiliki suami yang sibuk dan malas membantu kerja rumah...huuahauahaua (bukan suami saya yerk, suami orang laen..hehehe)"

Kalau dah namanya pompuan, of kosla akan datang bulan every month, then ada waktu-waktu kita akan moody dan bad mood. hahahaha kalau jadi perdana menteri, time-time datang bulan ramai plak yang nak buat mesyuarat, jawapnya mesti saya akan memaki semua menteri-menteri kabinet saya...hihihi emosi beb!!!!

Kalau dah namanya pompuan mana boleh balik lambat. Tengah-tengah berucap tiba-tiba sms masuk berbunyi begini.."sayang, baliklah sekarang, abang dah ada kat rumah ni"....Haruslah kena balik, dah suami sms, kalau x balik derhaka pulak tul x?

Kalau dah namanya pompuan, kemana sahaja saya pergi mesti kena dapatkan keizinan suami. Bayangkan kalau tiap-tiap hari ada agenda tergempar, maka saya akan menghabiskan masa saya untuk sms suami minta izin nak pergi buat lawatan tergempar...hihihihihi  kalau lelaki x yah nak dapat izin isteri pown boleh pergi.

Kalau dah namanya pompuan mesti akan mengandung dan bersalin, betul x? Maka setiap 3 bulan dalam setahun, saya akan bercuti panjang....so siapa yang akan gantikan saya??? timbalan...mula-mula ganti, lepastu, ambik aleh pulak...huhuhuhu

kesimpulannya, bagi lelaki jelah yang jadi menteri...:):)))))

2 comments:

wakgelas said...

salam cikpuan mimi.., dh tukar domain name baru blom? ehhHHE

nawarzara said...

hahahaha belum....hahaha, pic profile wak ni memang terbaek....hihihi