Pages

Thursday, June 2, 2016

Gomen non Gomen

Bila ada yang tanya, hang sokong kerajaan or pembangkang. Ampa ni semua nak jawapan kudus dan tulus ka? PAS ka, PKR ka, BN ka, DAP ka, kalau depa menang and teraju negeri or Negara, depa ni akan jadi lah kerajaan.

Tapi apa pasal ramai sangat yang nak sokong DAP, PKR an PAS? Ampa2 semua, kami ni bukan nak berpaling tadah pada barisan nasional, sapa kata BN x bagus? BN tu bagus, yang tak bagusnya sebahagian pemimpin yang corrupt, macam tu gak dalam PKR and PAS, x semua pemimpin dalam tu maksum, mana-mana parti politik sama je.

Ampa tau tak kenapa kami marah sangat dengan segelintir pemimpin yang ada? Sebab ampa ni macam x layak jadi pemimpin, ampa patut fikir macamana cara untuk tak bebankan rakyat dengan keadaan ekonomi sekarang ni. Tapi apa yang ampa buat? Ampa bebankan rakyat dengan GST, kenaikan barang. Ampa tau tak, semua orang boleh jadi pemimpin kalau untuk susahkan rakyat.

Ampa buat macam-macam akta, untuk sekat hak bersuara, tapi ampa x ada iniseatif langsung untuk amankan Negara, ampa tau tak, kalau ampa terus biarkan issue yang tak sepatutnya berlegar-legar tanpa ada penyelesaian, ampa dalam keadaan yang sangat bahaya. Golongan bijak pandai sekarang ni, semua x mau percaya kan ampa, depa semua pakat-pakat tak mau sokong ampa. Kami ni sayang Malaysia, sayang pemimpin yang ada, apa yang kami nak, ampa resolve kan issue yang ada, ampa jangan tuding jari cari salah sapa, kalau ampa ada buat salah pun, ampa betulkan lah…kami faham sebb ampa pun manusia, manusia ni banyak yang kurang…Cuma yang kami marah bila ampa tuding jari sana sini….

No comments: