Pages

Saturday, September 3, 2016

Edisi Anak-anak - Telor

Hallo!!! Assalamualaikum.

Last 2 week aku ada beli buku pasal dinousour untuk anak sulong aku, gigihla dia suruh aku cerita pasal dinosour tu 7 hari 7 malam sampai aku pun dah hafal jalan cerita. Tapi biasalah, aku kadang-kadang memang x alert langsung pasal trick anak aku ni, atau mungkin tak terjangkau akal aku yang anak aku akan implement benda tu kat alam nyata.

So hari ke tujuh tu, sampai rumah aku terus lah masuk bilik air, selalunya dia akan bukak tv and tengok apa movie yang ada, kebetulan ada cerita good dinosour, elok je dia layan citer tu sampai tergelak-gelak.

Habis je mandi, solat semua tu aku jenguk dia kat living hall, x de pon, try jenguk kat dapur plak, haah elok je dia duduk kat dapor dengan telur-telur ayam yang aku baru beli tu.
Rupanya dia pecahkan sepuluh biji telur tu sebb nak tengok ada x anak dinosour. Termenung sekejap aku, pengaruh buku betul lah...haihhh dah lah aku beli telor nutri plus gred A, puasa telor lah nampaknya bulan ni......


No comments: