Pages

Monday, March 19, 2012

Berbicara Tentang Cinta

Salam and hai dear,
I got email from my blog reader asking me about tru love!.

Seperti biasa saya tak suka bercerita dengan cara yang serius sangat-sangat..sebelum tu boleh tak baca lirik lagu kat bawah ni, melodi dan lirik dia sangat menyentuh hati..read this first ya!

Lirik Bagaikan Bidadari - Tomok

Bagai sebuah cerita aku dan dia
Bermula hanya matanya yang mempersona
Dia membuatkan hari-hariku
Bagai sempurna tiada celanya
Malam ku gelisah siang ku bertanya
Jika kau tak bersama

(Korus utama)

Hadirmu bagaikan bidadari
Melengkapkan langkahku yang terhenti
Kaulah permaisuri gelap dunia tanpamu
Umpama nafasku kan berhenti
Jika kau hilang dalam hidup ini
Percayalah kasih cintaku padamu

Tak pernah hilang
Tak akan pergi

Kita kan terus bersama
Bukan untuk seketika tapi untuk selama-lama
Jangkauan kasih kita hingga ke akhirnya
Hidup kita bagai di syurga

Tak pernah hilang
Tak akan pergi
Tetap di hatiku
Kekal di hatiku
Hanya kamu
Tetap di hatiku
Tetap di hatiku


O.k lets talke about love. Ini adalah pendapat saya ya, jangan samakan dengan pendapat orang lain, kita semua manusia tetapi pendapat lain-lain.

Kita manusia, masing berbeza-beza rupa dan segala-galanya, tapi kita masih ada satu persamaan yang kita sendiri x sedar, persamaan kita ialah kita tak boleh hidup sendirian, kita perlukan seseorang dalam hidup kita. Memang kadang-kadang kita katakan kita boleh hidup tanpa pasangan, tapi dalam kuat, kita menangis sendirian mujur kita ada adik beradik laen untuk kita tumpang kasih dan sayang.

Kita pernah putus cinta, kita pernah menangis bila cinta kita tidak berbalas, kadang-kadang kita rasa sakit hati melihat kawan-kawan sebaya kita satu persatu mendirikan rumah tangga, sedangkan kita sendiri masih belum berjumpa dengan mr.right kita.
Percaya atau tidak, sebenarnya kita dah pun jumpa pasangan kita, cuma kita sendiri x pernah perasan akan kehadiran dia dalam hidup kita. Kadang-kadang kita mempunyai terlalu tinggi expectation, tapi bila tengok diri kita sendiri pun serba kekurangan.

Allah jadikan kita berbeza-beza, tapi masih punya akal untuk menilai mana yang baik dan mana yang buruk.
Cinta itu perlu dicari, ianya tidak akan datang bergolek. Kalau kita betul-betul mencari cinta, pasti kita akan jumpa.
Cuma kita perlu bijak memilih siapakah pasangan hidup kita.

Cuba kita lihat sekeliling hidup kita, siapa orang yang selalu susah dan senang dengan kita, siapa orang yang selalu ada di samping kita. Kadang-kadang kita lihat dia seperti manusia yang tak punya perasaan langsung kat kita, tapi kalau kita cuba selami hatinya, kita mesti tahu, ape rasa yang tersirat di hati dia.

Ramai orang kata, persamaan itu membawa kebahagiaan, dan persamaan itu adalah punca sesebuah pasangan itu kekal ke akhir hayat. Bagi saya, itu semua pendapat sahaja..bagi saya kalau kita terlalu banyak persamaan, maka banyak jugalah sisi yang masih kosong kerana persamaan yang ada, and ruang kosong itu tak terisi sampai bila-bila pun. Kalau kita ada perbezaan dan ada sedikit persamaan, maka ruang kosong itu sudah pun di penuhi, dan wujudlah keserasian yang dicari selama ini.

Kadang-kadang tidak ada seorang pun tahu ape yang akan terjadi dalam hidup kita, harini kita kata bahagia, esok lusa kita tak akan tahu. Ape yang penting, perlu ada kejujuran, dan saling menghargai.

to be continue yek....

1 comment:

putera yang termimpi said...

1 likes.