Pages

Sunday, April 8, 2012

Ada Apa Pada Nama

Assalamualaikum.
Malam ni nak layan ABPBH, tapi still ada masa lagi sementara tunggu kul 8:30, so leh la saya menaip di blog kesayangan saya ni.

Pagi tadi lepas je balik dari pasar, belek-belek kejap Harian Metro, maklumlah harini hanya plan nak buat nasi lemak je, so boleh la santai-santai kejap. Time nampak story pasal Aaron Aziz, saya dah tergelak kuat, Kelakar sangat2 sebab ada satu blog yang mengatakan nama sebenar Aaron Aziz tu Mat Harun Aziz.

Bagi saya ni perbuatan manusia yang mempunyai masalah hati. Hati yang sentiasa berpenyakit sampai timbul kudis hasat dengki dlam hati mereka. Bila kudis semakin merebak mula keluar isu tentang nama pula. Kalau betul pun nama Aaron Aziz tu Mat Harun Aziz, salahke? Harun tu mempunyai maksud yang baik. Tak salah pun nama tu, kenapa perlu perbesarkan isu ni.

Yang peliknya sampai keluar IC palsu Aaron Aziz tu, kesian pelakon itu. Usah di tabur periuk nasi insan lain dengan pasir, mereka hanya mencari rezeki untuk menampung kahidupan, kita sesama manusia perlu beri sokongan bukan halangan.

Kalau mahu mencari publisiti murahan, jangan sampai menjatuhkan maruah orang lain dan mengaibkan mereka.

Telahan saya, mereka yang membuat isu ini, terlalu banyak masa yang terluang sehingga ada masa untuk mencipta isu begini. Sudah-sudahlah, cuba kita buat perkara yang lebih mendatangkan faedah.

No comments: