Pages

Monday, August 15, 2016

Edisi Anak-anak - Alahai momok

Aku ni memang ada penyakit takut gelap n takut lalu kat tempat hutan-hutan ni...tp tadi memandangkan aku malas nak tunggu traffic light lama kat ukay perdana tu, aku terus naik kat main road bukit antarabangsa tu, aku salu je berdebar-debarlalu kat bukit tu, sebab situ cam gelap n x banyak kereta lalu....sekali dalam takut-takut tu anak aku cakap kat aku "Ibu takut ke? jangan takut ye, Ibal ni ada, Ibal tak takut momok, Ibal takut Allah je, Allah kan ada, momok pon takut Allah"..

Terus aku cakap "eh mana ada ibu takut momok, ibu bawak laju-laju sebab nak sampai rumah...mulai harini aku berikrar tak nak takut kat momok lagi...tapi camner aku tak takut, tengah2 aku bawak kereta boleh plak anak aku lambai-lambai kat kawasan semak tu sambil cakap "babai momok, eh ibu, momok tu tengah main-main ngan momok kecik, rambut dia panjang, gigi dia lagi panjang dia pakai baju warna putih tapi dah kotor..sian momok tu ibu..."... ha apa kes??? ko rasa nak lari pecut seratus meter tak bila dengar camtu???? yang kembar pon siap cakap "tata nenek"....wohoi......kecut perut aku....time tu orang ada halkum pun boleh hilang halkum....bahahahahaha

No comments: