Pages

Wednesday, August 3, 2016

Edisi Anak-anak - The Chicken Rice Shop

Aku tergelak-gelak baca buku DARI KLCC ke TG MALIM tulisan Fdaus, bila dia tengok TV ada keluarga susah dapat makan KFC dan anak2 tu cakap "seronoknya kakak dapat makan KFC, kita tak pernah makan dekat sini, seronoknya"... pastu bila esok tu dia bawak anak-anak dia makan KFC, boleh plak anak dia tiru dialog tu sejibik-sejibik hahahah dan orang dalam KFC tu dok usha-usha dia... lawak giler.

So last week aku bawak anak aku makan di the chicken rice shop, sebb dia ni memang suka nau-nau makan nasi ayam.

Masa masuk restoran tu dia okey je, seronok-seronok je..tak de plak tunjukkan apa-apa sign yang pelik. Tapi bila aku dah start buka mulut nak order, tiba-tiba boleh pulak dia terduduk-duduk sambil pegang perut lepas tu cakap kuat-kuat "ibu cepatlah ibu, ibal lapar sangat ni, Ya Allah ibal lapar sangat ni ibu, Ya Allah tolong ibu, tolong lah ibal ni".

Aku dah rasa nak piat telinga dia je kat situ, tapi bila aku tengok orang dalam tu semua pakat-pakat tengok aku aku biarkan je, aku buat muka selamba dan terus order nasi ayam kat waiter tu, siap dengan nasi tambah. Muka aku tebal dah berinci-inci, at least anak si fdaus tu tak lah cakap cam ni, ini lakonan lagi extream.

elok je mamat waiter tu blah dia boleh senyum-senyum sambil gelak-gelak pastu cakap kat adik dia camni "pandai tak abang berlakon acah-acah? hihihihihihi?. senyum-senyum sambil tutup mulut.

Kenapalah anak oi, aku ni dah rasa nak sorok muka bawah meja dah, malu nau rasa...korang boleh pulak main acah-acah berlakon, berlakon lah benda lain....sekali aku dengar ada sorang budak kecik ni cakap "kesian adik tu mama, mak dia tak bagi dia makan, tu yang dia lapar sangat"....

Seee!!!!! malu dowhhhhhh, setepek aku kena, padahal anak aku baru je makan roti canai kat rumah.....

Ok Fdaus aku dah faham ape yang kau rasa sebab aku pun dah rasa skang ni..... haish

No comments: