Pages

Monday, August 1, 2016

Tudung Jenama Artis

Aku ada conversation dengan bff aku pagi ni. saje tanya khabar lepas dia kena vss last year. kalau tak silap aku, dia berniaga online untu satu jenama tudung keluaran sorang artist ni. Cuma yang tak sedap nak dengar, bila artist tu sendiri tak promote tudung jenama sendiri kat IG/FB, tak buat review so yang susahnya stockist.

Kena ingat artist ni macam orang biasa je sebenarnya, if dia sendiri tak promote barang yang dia jual, lama-lama orang tak akan nak beli. lainlah jenama yang memang orang kenal sebab kekuatan jenama tu sendiri bukan bersandarkan pada popularity artis macam contoh sugarscarf, alhumairah, radius site, jenama-jenama macam ni memang orang selalu beli sebab dari dulu orang kenal.

Tudung artist ni bermusim, kalau time popular memang stock licin, plus kalau artis tak popular mana pun, if dia rajin promote InsyaAllah akan laku, yang penting promosi.

Now, sale kawan aku memang kurang sangat-sangat sebab artist tu sendiri tak promosi product dia. stockist ke hulu ke hilir promote barang2 dia, tapi dia sendiri tak nak promote brang dia, so apa citer kan???

Maaflah kalau aku cakap Naelofar Hijab adalah salah satu contoh jenama yang kuat dan hebat. sebab tenaga kerja diorang memang dasat. Neelofa sendiri menggayakan tudung dia sendiri, promote dekat page apa yang dia pakai, baik tokey dan stockist semuanya berhempas pulas promote tu sebab jenama dia terkenal.

Wonder pet pun pandai cakap "apa yang penting, kerjasama". So kalau tak ada kerjasama dua-dua belah pihak, memang tak kemana lah jenama tu.

No comments: