Pages

Tuesday, December 31, 2013

Gosip Laki Bini

Macam selalu, gosip sebelum tidor...

Beliau: kenapa mie x suka facebook, intagram or pape lah?
Aku: Bukan x suka, tapi menyampah
Beliau: Kenapa menyampah?
Aku: Sebab status2 dalam facebook tuh
Beliau: Status camaner?
Aku: Yelah, status merapu n mengarut
Beliau: Yelah, contohnya?
Aku: Nak contoh ek?, ni antara yang membuatkan mie tutp terus facebook 3 tahun lepaslah.

Status 1: "Selamat hari lahir sayang, you are my everything, love u muah2". Tapi ni time tengah bahagia. sehari lepas tu, bila bukak fb tetibe ada updates plak tulis cenggini. " Sial nyer jantan, ko ingat aku ni apa? sukati je nak suh aku buat itu ini?

Situasi 2: "Aku rasa menyampah je ngan sorang minah nu, depan aku baik, belakang aku memacam kau kutuk aku". Ni time sebelum orang yang dia sindir tu baca status dia la, lepas orang tu baca, status bertukar cenggini plak. "Ya Allah, tabahkan hatiku ini, elakkan daku dari golongan yang suka menghina dan mengumpat ini.

Situasi 3: "Macam bodoh je kerja kompany ni, macam macai aku dibuatnya. Wou, kau ingat aku kuli ke? @##i, @#%l, @(+-/*&t, ingat aku hadap sangat ke gaji kt situ..pui.." Tu status sebelum dapat increment n bonusla. Bila dapat increment n bonus, terus jd camni. "Syukur, Dapat rezeki, terima kasih boss n management team. Jasamu ku kenang, dan semoga kalian semua dirahmati Allah.

Ha, camaner tu bang? hipokrit giler kot, sindir2, pastu jd lain. lafipown dari tengok n baca madalah diorang, banyak lg benda lain aku nk buat kot. orang yang s lu sangat merungut ni, hidup dioranf memang x stabil, dari terus merungut, better berdoa jerk...tulah pasal mie tutup facebook...tu belum gosip pasal parti, ...

 Beliau: Tapi mie ada blog.
Aku : Blog tu lain, tak plak pernah citer pasal dalam kain, yang ada isu semasa yang dikupas secara professional. Lagipown, brblog ni menjana pendapatan...slama ni, duit nuffnang tulah banyak membantu...
Beliau: Abang pown x suka. tu sebab abang x active n jarang bukak. kengkadang ntah sesapa tah yang request friend...
Aku: Dah lah bang, x yah berat kepala nk memikioenyer, tido lagi baik.sok nak soping, tapu mie nak layan citer korea sebelum tido....muahahaha


No comments: