Pages

Friday, January 3, 2014

GST

Tinggal lagi seminggu je nak kembali bekeroje....bila keje, rasa nak cepat cepat bersalin, sebab nak coti. bila dah coti, rasa rindu plak nak keroje...huhuhu...

Tapi bukan nk citer pasal tuh pown, just nak citer pasal penguatkuasaan GST.. aku pon x faham sangat ape mendenyer GST tu, kalau Guru Sandaran Terlatih taulah...hihihi.

Ape yang aku faham GST ni adalah cukai yang dikenakan oleh kerajaan sekaligus menghapuskan segala cukai2 sampingan yang ada. Dan GST ni jugak terkecuali pada barangan runcit. So kalau pasni kita gi restoran, hanya akan ada service 6% je, no rounding charge service or extra service yang lain.

 Setakat ni aku lum nampak pape kelebihan or kelemahan GST nih sebab aku lum terbabit lg. if aku dah terbabit, aku akan wat research sket yerk n share kt blog neh.

No comments: