Pages

Thursday, January 2, 2014

Ko tanya, aku jawap

Salam semua.

Since berpantang sambil x wat keje sangat, rajin plak saya melayan memember yang chat kt ym. Apa yang kitorang chat? Biasalah isu semasa and salunya diorang ni ada pape nk tanya, diorng akan mintk pendapat, cuma yang selalunya diorang akan sakit ati dengan jawapan yang saya bagi. Nak tau kenapa? okey, since diorang setuju untuk share benda yang kitorang cit chat kan tuh, meh baca...bukan apa benda ni baik untuk renungan diri saya sendiri dan korang juga...

YM 1

Member1: Kak, aku sakit ati dengan budak opis aku, dia salu perli aku kt facebook, instagram n tweeter. Kengkadang aku rasa tertekan sangat

Aku: Dia ada sebut nama kau ke?

Member1: X ada pon, tp dari cara dia tukis tu, situasi, semua ada kaitan ngan aku.

Aku: Ko yang salah n b#%9h!

Member1: Wah, celupar kau. nape plak?

Aku: Yang ko terasa nape? dua x sebut pon nama kau. Lepas tu nanpak sangat ko ni jenis suka buang masa dengan baca semua status orang yang x membuka minda tuh. Kau dengan dia sama2 b#%8h! Yang dia b@#%+h sebab tunjukkan yang dia manusia akal pendek n share dalam kain sendirik kt dunia, kau lak sebab melayan mahkluk yang mcam tuh, ceh buang masa je! woi, camaner ko nk maju, asik nk fikir benda remeh temeh jr.

YM 2

Member2: Ko tengok tak pencetus ummah? ada sekali tu, wife dia tanya samada bila wife dia mati duly, husband dia cari pengganti or x? Ape pendapat kau kak?

Aku: Dah mati, kahwen jelah. Apa masalahnya

Member2: Tapi sedih la kalau bila kita mati, laki kita kawen lain.

Aku: Dah mati, ape nak sedih, banyak lagi benda kau kena buat daam alam kubur tu, nk jawap soklan malaikat lagi. ape yg kau nk fikir pasal dunia , ko dah mati, dunia ni dah terputus...ko nak dengar kesimpulan dia?

Member2: Aduh kak, ckp dengankau ni, panas telinga aku. hah, apanya?

Aku: Janganlah kamu bersumpah sehidup semati, karena jika salah sorang je yang mati dulu, maka korang akan rasa bersalah dan terbeban dengan janji korang tu, walaupon nafsu korang membuak2 nak kahwen lain lepas pasangan korang mati.

Member2: Okey, no doubt, aku xmo lawan kau...huhuhu betul apa ko ckp tu.

Banyak lagi sebenarnya, tapi cukup 2 je dulu key, nanti kita sambung lg.

p/s

hujung2  tahun ni syok pg sopink sebab dapat bag cantek kalau sopink lebiy dr 100 ringgit..tp ingat, jangan membazir

No comments: