Pages

Sunday, December 29, 2013

Masker oh Masker

Salam.

Banyak betul benda yang perlu saya elakkan bila dah beranak kecik ni, bukan x boleh langsung, tapi kena ambil kira masa bila kita nk buat aktiviti yang kita suka.

Biasalah, lepas bersalin, mesti ada kulit mati kt muka and badan kan? Memang boleh pegi spa, tpai sebelum tu, mana daki n kulit mati yang boleh buang tu, buang lah dulu...at least tak lah nampak pemalas sangat kan. So sebelum pagi spa, saya buatla facial kt rumah dulu. Tapi sebelum tu, kena tidurkan sang kuriang ni dulu.

Bila sang kuriang dah tido, saya start buat senaman dulu, then lepas tu, baru wat facial, settle facial saya pakai masker benkoang kat muka. sementara tunggu nak kering tu, tetiba sang kuriang bangun nak menyusu. Saya pun pegi lah angkat dia, bila dia bukak mata, terus dia menangis kuat..kuat giler lak tu, sampai x ada suara..pastu tangan dia pukul badan saya..panic gak ingat dia kena gigit semut ke apa...jenuh pujuk dia, agah2 dia, sikit pon dia x senyap...time tu saya pown dokonglah dia baak kat depan cermin, yelah salu kalau auruh dia tengok cermin dia akan gelak2...sampai je kat cermin, terus tepuk dahi...patut pown sang kuriang melalak bagai nak rak..rupanya muka saya putih sebab pakai masker...mungkin dia ingat saya ni hantu kottt.....


No comments: