Pages

Friday, August 26, 2016

Edisi Anak-Anak - Nostalgia

Haaaaaaalloooooo..

Anak-anak ni memang akan ikut apa yang biasa kita buat, so kena hati-hati dalam setiap benda kita nak buat. Benda yang bagus, akan jadi bagus dan vice versa lah. Jangan lah salahkan orang lain kalau anak kita degil, malas or apa2 sebab semua tu mungkin dating dari diri kita sendiri.

Anak-anak ni akan perati je apa yang kita buat, nanti lepas2 tu dia pon akan tiru. Dulu pernah lah aku kentut selamba je depan diorang, tapi bila aku tengok diorang selamba je kentut depan aku, terus aku cover2 kalau nak kentut.

Malam tadi ada lah satu peristiwa yang meruntut jiwa raga aku, bila aku ingat2 balik aku rasa nak peluk2 je anak aku.

Malam tadi aku penat sangat, so aku tidor awal, iqbal tido lambat sebab tengok cerita, tengah mamai2 tu, agaknya dia dah settle tutup tv and plug tv  dia terus masuk bilik nak tidor, sebelum dia tutup pintu dia dating kat aku and letak mulut dia kat telinga aku, sambil tu dia bisik perlahan kat telinga aku "Ibu, terima kasih masak untuk iqbal, ibu yang paling baik, ibu jadi ibu yang baik dunia akhirat ye, I love u ibu".....

Aku mamai, tapi aku still dengar and cakap tq kat dia cuma aku x dapat peluk dia sebab terlampau penat sangat semalam. Pagi ni bila aku sampai tempat kerja aku rasa sayu je, yelah rutin aku kalau dia dah tidur memang aku selalu bisik2 kat telinga dia, which is aku x pernah expect yang dia sebenarnya dengar, roh dia dengar rupanya apa yang aku bisik walaupun jasad dia tidur.

Aku perasan dia ni jenis suka nak ambik hati aku, macam tadi masa balik rumah dia tertidur dalam kereta and merengek suruh aku dokong dia sampai dalam rumah, so aku pun dokong lah cuma masa sampai kat pintu aku letak dia sebab nak bukan pintu, bila masuk je rumah walaupun dia mengantuk sampai tertidur2, dia still letakkan kasut yang aku pakai kat dalam bakul kasut and akan cakap "ibu, ibal dah letakkan kasut ibu dalam bakul ni" aku memang tersentuh sangat-sangat, terus aku cakap "tq sayang".

Walaupun dia penat, tapi dia still letakkan kasut aku dalam bakul kasut, benda tu memang rutin harian setiap kali keluar n balik rumah. Fuhhh, boleh melelh air mata satu tempayan kalau ingat-ingat balik....

Aku sure ramai yang ada nostalgia ngan anak2 which is ko rasa ko wanita paling bertuah dalam dunia, dan benda ni lah salah satu sebab aku x kisah kalau ada yang cakap aku gemuk ke, gedik ke,  apa2 negative label lah sebab di mata anak-anak aku, aku cukup hebat, aku lah tukang masak paling best untuk diorang, aku lah superwomen....walaupun yang hadooooo bahahahahahahahahaha.

No comments: