Pages

Friday, August 26, 2016

Edisi Anak-Anak - Nostalgia 2

"Ibu, ibu sayang ibal tak?"
"Sayang"
"Ibu sayang ibal banyak ke sikit?
"Banyak".
"Banyak macamana ibu?"
"Banyak macam air laut"
"oooooo"
"Ibal sayang ibu?"
"Sayang"
"Sayang banyak ke sikit?"
"Banyak,".
"Banyak macam mana".
"Banyak sampai hujung nyawa"....

Krik krik, mana pulak dia belajar ayat sampai hujung nyawa...arghhhh mata masuk habuk sekejap....ada tokoh romeo tak anak aku ni??? series, setiap kata-kata dia memang menusuk kalbu...hahahahhaa

Aku pernah demam n sakit perut, tak larat nak bangun so aku tidor je nasib kembar kat kampong masa tu, so tengah aku sakit-sakit tu aku dengar dia bukak almari, lepas tu ambik air mineral kat dalam peti ais, sampai kat katil dia terus bagi aku pil checkataun dan air mineral, suh aku minum.

"Ibu, makan lah ubat ni ye, ibu tak sihat"

Lepas je aku makan pil tu, dia terus tarik selimut aku suh rehat, dia nak tengok TV katanya. Ko rasa-rasa nak nangis tak bila anak buat camtu, dia baru umor 2 tahun 9 bulan, tapi perangai dah macam orang tua2, dia tahu aku penat, langsung dia x bising suh aku tukar pampers, yang aku tahu dia bukak seluar dia, pergi ambik pampers baru sendiri, dia bukak pampers lama dia n sarung pampers baru walaupun senget benget sebab x pandai nak lekat sendiri....

Merecik air mata aku bila tengok dia punya semangat berdikari..pernah lah aku dengar dia cakap camni "ibal kan anak lelaki ibu, ibal kenalah berdikari sebb nanti ibal kena jaga adik-adik, jaga ibu"....

Allah, lemah jantung dengar kata-kata dia, mana dia belajar pun aku tak tahu....

No comments: