Pages

Wednesday, August 24, 2016

Peredaran Zaman

Aku selalu share cerita tentang ragam anak2, bukan apa benda ni sebagai diari untuk Aku ingat balik apa yang diorang buat tiap2 hari. Anak Aku yang sulung Pengasuh dia taraf opah2, so boleh predict yang dia memang pandai bersembang. Semalam dia tengok cerita kartoon oz, Aku perati je dia ni, kecik2 dah pandai tergelak2 bila tengok kartoon tu tak boleh ter bang sebb gemuk sangat, plus siap cakap kuat2 "tulah, gemuk sangat tu yang x boleh terang". Compare Aku ngan dia,
Masa zaman2 Aku dulu, haram Aku x paham cerita kartoon sebb teruja nak main kombat2 ngan kengkawan, buku cerita apa lah lagi, lngsung Aku x Kenal, yang Aku tahu outdoor activity. Lain benor lahir kat bandor ni. Tu belum bab nak sebut English word, kalau tanya anak Aku, monorail, putra lrt,
Iokomotif, komuter semua dia tahu nak sebut, Aku dulu???? Alahai, nak sebut perkataan ice cream pun lain je bunyi je, sebut tahu, tp bila baca nak sebut langsung Aku sebut cenggini " eechee eeecheerim"... Colgate jadi "cholgatee" Hahahaha. Agaknya peredaran zaman kot.

No comments: