Pages

Monday, July 18, 2016

LGBT


LGBT
L = Lesbian
G = Gay
B = Bi seksual
T = Transgender

LGBT ni makin lama makin famous because of now trend and people surrounding yang “very understanding” and sometime look like they really welcome this type of people in their crowd.
Mana-mana kita pergi pun, ramai sangat dah golongan macam ni. Aku sampai dah tak larat dah nak tengok, kadang-kadang aku Nampak halkum tersembul, lepas tu berjalan dengan lelaki yang kacak, hensem, bergaya, mutu, keunggulan macam ben Affleck. Aduss,,, yang mamat tu pun, muka sikit punya kacak, saying ko pilih kaum ko sendiri. Plus berjalan sambil berpegang tangan, peluk-peluk pinggang, show off satu KLCC hubungan terlarang tu, sampai anak aku pun konpius, tak tau tu lelaki or perempuan...asyik lah dia Tanya aku " ibu, "she got adam apple" ppppp aku pun senyap je, kalau aku cakap dia mak nyah, sampai ke malam bab tu tak akan settle.
See? kat KLCC pun diorang boleh berjalan dengan megah, sampai tak tau nak cakap apa. Tapi paling aku tak boleh terima bila pergi saloon, yang cucikan aku tu mak nyah, aku lak tak tau nak panggil apa, last-last aku cakap "saya, awak" je. Nak panggil akak, rasa janggal, nak panggil abang, takut kena seligi.
If kita tengok kat facebook pun, ada je those mak nyah yang jual kosmetik, dan paling win followers diorang siap terang-terangan puji depa ni cantik....erkkkk. Serious, dunia dah nak akhir zaman.
Tapi paling ramai yang aku jumpa , golongan lesbian,mak nyah and gay lah. Ni memang tak boleh nak sorok dah, yang bi sesksual ni a bit susah nak trace.
Bab gay ni aku ngeri sikit lah sebab yang jadi gay ni banyak jenis kacak yang amat, sampai kau tak tau nak kategorikan kacak jenis apa, tapi failed sebb suka kat golongan sendiri.

Macam ramdhan lepas believed those girl yang makan dekat food court because of menstrual, but for those “mak nyah” I don’t think they have the menstrual issue. Not at all, not even they have changed their penis to the vagina; they still can’t get “that thing” happen. I’m very sure on that! What you try to show ladies? Just to show how understanding you are?

Benda ni berlaku di sebabkan orang kita sendiri yang menerima mereka dengan cara mereka. Aku tak suruh korang pulaukan diorang ni, tapi janganlah sampai korang mengiyakan tidakan yang diorang ni buat, salah tetap salah.

Yes korang period, then lapar and you have an exception from fasting during Ramadhan, tapi tak bermakna you can ask those mak nyah to accompany /join you. Boleh tak berfikir, jelas dan nyata mereka di lahirkan dengan alat kelamin lelaki dan x mungkin akan datang period, so kenapa kita seakan-akan menggalakkan lagi diorang ni perasan dia sama macam perempuan/wanita?

Kita sebagai orang sekeliling tak perlu nak buat macam tu supaya diorang rasa tak tersisih. Aku pun ada gak kawan dekat office, dekat office still pakai baju lelaki, taka da lah nak make up2, pergi toilet pun still toilet lelaki because he still male. Bila time puasa dia puasa je penuh, plus kalau time solat, tak ada pulak dia gatal-gatal nak solat pakai telekung ke apa, bab solat or puasa di terima atau tidak, itu terpulang pada Allah. Hanya Dia yang menilai.

Tapi aku dan office mate tak berkompromi langsung bab benda-benda macam ni, maksudnya kitorang boleh terima kelainan dia, tapi dalam masa yang sama tetap tak bersetuju kalau dia nak jadi wanita sejati. Tetap akan nasihat dia supaya jadi lelaki sejati, tetap marah dia bila dia bukak cerita dia ada boyfriend, tetap akan sedarkan dia tu, tetap lelaki walaupun dia cakap dia “terperangkap dalam badan lelaki, tapi naluri dia wanita”.

Aku pernah tanya dia, mak kau marah kau tak? And dia cakap marah, tapi depan mak aku aku tak lah pakai merapu, still pakai baju melayu, Cuma kain je kain batik and rajin tolong mak aku kat dapor. Balik kampong still lagi gi solat kat surau, still lagi appearance lelaki.

Punca yang dia jadi camtu bukan sebab mak n ayah dia pakaikan dia baju pompuan masa kecik-kecik dulu, tapi dia sendiri yang perangai merapu katanya. Mak dia suruh solat, dia pakainya telekung mak dia jadikan skirt sambil pusing2. Bukan mak dia tak pukul, tapi dia sendiri yang rasa teruja bila tengok lelaki yang sado-sado and jambu. Yang jadi tambah kronik bila lelaki sado tu bagi respond kat dia plak tu, dia pun terus terjebak lagi teruk.

Tapi as a friend kitorang x pernah layan if dia cerita dia suka lelaki sado lah, buat tu lah, buat ni lah, tapi kitorang selalu nasihat dia supaya berubah, dan dia pun bgtau satu hari nanti dia sendiri akan berubah, takut gak kena HIV katanya.

Nampak tak? LGBT ni memang dah salah, tapi kita sebagai orang sekeliling tak perlu pesongkan diorang lagi, boleh berkawan, tapi tak perlu buat diorang berada dalam keadaan fantasi, sedarkan diorang yang lumrah tradisi nya diorang di lahirkan sebagai seorang lelaki ke, or perempuan ke….Allah tu dah sah-sah jadikan korang dengan jantina yang jelas (kecuali khunsa), tak de nya Allah tu tersilap, yang silap diri kita. Kita je acah-acah bgtau diri kita ada naluri prempuan or lelaki yang lebih, or naluri bi seksual. Semua berpunca dari kita sendiri, bila kita tak boleh nak lawan nafsu diri kita sendiri. Ada yang cakap tak jadi kat diri sendiri memang lah kan, pandai cakap je? Memang tak jadi, dan mintak di jauhkan. Tapi tak salah korang cuba straight kan balik diri korang, fikir dosa dan pahala, fikir mak dan ayah. Dan paling penting, janganlah sampai buang kemaluan, Allah bagi kemaluan tu untuk kemudahan diri kita, kalau lelaki yang potong kemaluan sebab nak jadi 100% kononya, sok-sok nanti bila dah terasa nak bertaubat, nak kembali ke pangkal jalan, kat mana nak sambung balik? Time tu dah terlambat dah, nak kahwin pun x boleh dah, sebb dah x lengkap sebagai lelaki plak. Jadi perempuan pun x boleh, nak balik jd lelaki pun tak boleh.

So orang sekeliling yang kena bantu diorang ni, jangan hina-hina diorang, jangan pandai-pandai cakap diorang ahli neraka, sebaliknya layan diorang macam biasa, Cuma jangan kita layan benda-benda yang tak sepatutnya. Nasihatkan diorang ni, jangan jemu bagi nasihat, macam aku memang aku suka je tazkirah kan diorang ni, sampai diorang tak larat nak dengar dah…pppp

Lama-lama nanti diorang akan termakan juga ngan nasihat yang kita bagi tu. Rather dari kita layankan aje apa yang diorang buat, benda tu akan jadikan diorang lagi berleluasa dan beraggapan kita ni open minded dan tak kisah pun diorang tu songsang. Fuhhh bend ni bahaya, sebab sini Malaysia, bukan US.

If ada adik beradik or orang yang terdekat dengan kita jadi macam ni, janganlah kita buang diorang, terima diorang, jangan sisihkan diorang, bagi kasih sayang dan nasihatkan diorang sebaiknya, bimbing diorang sebaiknya. Golongan macam ni if kita sisihkan, dia akan jadi lagi teruk, elok-elok diorang duduk dengan kita, bila kita halau diorang, nanti 24/7 dia duduk dengan golongan dia je, so time tu dia akan jadi lagi kronik.


Sekian.

Author : Nawarzara

No comments: