Pages

Thursday, July 21, 2016

Mama Dinousor

Terkejar2 harini, macam mak popeye dah rasa…dengan anak-anak yang aku terpaksa berlari berkejaran sekeliling rumah hanya untuk tukarkan pampers!!!!!!!!

Pagi2 aku dah pasang high pitch sebab sibuk nak makan kuih raya pagi-pagi, err tu si abang lah. Si kembar memang melayu habis…”ibu, nak acik, kokok, air teh”..kau ada? Anak pagi-pagi mintak nasi, kokok (ayam goreng) dengan air the”….menangis laju2 aku bila dia panjat meja buka tudung saji…

Tengah aku sibuk-sibuk nak siap2 pergi kerja, aku dengar si Iqbal jerit2.

“Mama dinosaur tolong saya, tolong saya mama dinosaur”, berlari-lari dia keliling rumah, ntah apa-apa tah agaknya, aku pun buat tak reti je, beranggapan dia main dengan adik-adik dia kot.

Tapi dia keep on terpekik-pekik panggil mama dinosaur, aku pun terus naik kan volume sora and tanya dia sape mama dinousour tu?

“Ibu lah mama dinosaur tu, kalau marah selalu macam mama dinosaur”.

Sentap aku, selamba badak je dia panggil aku mama dinasour.

“kalau ibal cakap ibu mama dinosaur, ibu tak nak beli gummy lagi dekat Iqbal”

“okey ibu dinosaur”….


Haaaaaaa????? Hah, stress aku dibuatnya ngan anak-anak…garang sangat ke aku sampai dia panggil aku mama dinosaur???? pppppppppppppppppp

No comments: