Pages

Tuesday, July 26, 2016

Edisi Kembar Tiga Rasa – Kuih Gunting


Sebelum ni aku dah banned biskut Mazola kerana menjadi penyebab si kembar terberak di subuh hari dan sekaligus aku kena bangun awal subuh untuk basuk “yak” dia.
Aku ingat malam tadi boleh tido dengan aman. Tapi tulah kita merancang, Allah yang menentukan, tepat pukul 3:50 pagi, anak aku sembamkan bontot dia kat muka aku, serta merta aku lemas di sebabkan bau-bauan yang macam tong sampah, cisss berak lagi. Terpaksa lah aku basuh berak dia dan macam biasa bila dah makan haruslah akan keluar sikit-sikit rupa paras benda yang kita makan, dan aku berjaya mengecam  cebisan daun kari yang macam terdapat dalam kuih gunting.
Ini semua salah kuih gunting!!! Dan terpaksa jugak aku sorokkan kuih gunting tu dalam almari….moga esok aku boleh tidur dengan aman tanpa gangguan dari mana-mana pihak berwajib.
 Tahun depan jangan harap aku nak beli biskut Mazola dan kuih gunting lagi!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: