Pages

Monday, July 25, 2016

Edisi Kembar Tiga Rasa – Road Block & Parti Bogel


Edisi ni paling win setakat ni. Ni jadi petang semalam, lepas cuci kereta aku terus ambik Iqbal dan si kembar dari rumah pengasuh. Ondaway nak balik rumah ada roadblock, dan aku tak panic sebab selalu je ada roadblock dan x pernah pun ada issue. anak-anak pun memang semua duduk dalam car seat, so aku just bawak kereta macam biasa, sampai depan polis tu aku buka tingkap bagi salam, eh….time bagi salam tu baru aku perasan aku tak pakai seat belt, tapi aku buat-buat cool macam taka da apa-apa berlaku. Yang buat aku pelik, polis tu macam terperanjat bila tengok kereta aku dan terus suruh aku jalan sambil muka dia berkerut-kerut. Aku pun jalan je lah sebab takut dia tahan balik bila terperasan aku tak pakai tali pinggang….

Sepanjang jalan tu aku berfikir apehal polis tu tak tahan aku, memang terang jelas dan nyata aku tak pakai seat belt, tapi kenapa polis tu tak tahan aku langsung.

Bila sampai rumah, time aku nak turunkan anak-anak masa tu baru aku tahu kenapa polis tu tak tahan aku dan buat muka terkejut. Hahahahahaha yeszzza ada parti bogel dalam kereta aku, ntah masa bila diorang tanggal baju dan seluar hanya tinggal pampers!!!!!! Tiga-tiga hanya berpampers je sambil pakai rantai aku yang aku tertinggal dalam kereta, sekali pandang macam parti konsep hawaiiiiii.


No wonder lah polis tu terkejut, dan akibatnya aku menanggung malu sepanjang jalan nak masuk ke rumah sebab aku bawak tiga budak bogel….malas aku nak sarungkan diorang baju….hahahahahahahahaha 

No comments: